”Lämnar 2014. Ett fantastiskt år på många sätt. Året då jag bestämde mig för att leva mina drömmar. Året då jag lyckades besegra alla hinder på vägen, trots alla ni som sa att det inte skulle gå.
2014 var året då jag lämnade det sista av mitt gamla liv och klev rakt in i framtiden. 2015 blir mitt år – och jag är sjukt taggad!!!”

Det var exakt ett år sedan jag skrev det där, och nu är det sista dagen på det som skulle bli mitt år. Och det blev mitt år! Jag har gjort det jag vill, åkt dit jag vill, valt att INTE göra det jag inte haft lust med och levt i min egen anarki. Jag har flyttat till mitt helt nya alldeles egna hus. Med hjälp av enbart brudar. Vi har burit, borrat, skruvat, rensat och möblerat. Mitt gamla liv är äntligen över och borta. Jag äger mitt hus, min bil, mig själv. Jag har haft så galet kul med mina underbara vänner, som alltid finns där. Alltid oavsett. Ni som valde att peppa och stötta när jag ville ge upp. Som diskuterat, argumenterat och löst både filosofiska och praktiska problem. Ni som varit med på alla knäppa idéer och upptåg 😂

nyar2015

Om två veckor lämnar jag in min magisteruppsats och har ett nytt yrke. Då har jag pluggat i nästan två år. Hela det här året utan inkomst. Jag har haft två barn som periodvis tränar sju dagar i veckan, jag har pluggat på nätterna och försökt sova varannan vecka.

Och vad vill jag säga med det här då… Att vilja är ALLT! Det är bara du själv som kan förverkliga dina drömmar – ingen kommer någonsin att göra det åt dig. Det är inte gratis och det är fan inte lätt – men det är VÄRT det!!

1:a februari börjar ett nytt kapitel i mitt något hektiska liv när jag börjar jobba i Stockholm. Det var det som var målet när jag började forska i utbildningsvägar för 2 1/2 år sedan. Och nu är jag där!

Bring it on 2016 – jag är så jävla redo!!!

Lämna en kommentar